Hot Pools en Mt. Kakepuku - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Kennethinnz - WaarBenJij.nu Hot Pools en Mt. Kakepuku - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Kennethinnz - WaarBenJij.nu

Hot Pools en Mt. Kakepuku

Door: Kenneth

Blijf op de hoogte en volg

06 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Met het einde (helaas) al bijna in zicht is het weer eens tijd voor een nieuw verslag! De afgelopen weken is er helaas niet al te veel interessants gebeurd. Het verslag zal waarschijnlijk dan ook een van de kortere verslagen worden.

Het verslag begint op de maandag nadat ik het weekend in Rotorua had doorgebracht. Deze week was niet heel erg boeiend. Zoals ik al in het vorige verslag geschreven had, was het de afgelopen weken wat drukker met schoolwerk. De eerste week was ik vooral druk bezig met een test op donderdag en de voorbereidingen voor een presentatie op de maandag daarop. Vanwege deze presentatie en nog een ander verslag was het dus niet mogelijk om in het weekend op pad te gaan. Achteraf was dit ook niet zo heel erg, aangezien het weer niet al te best was.

Behalve studeren had ik op woensdag dus ook nog de ‘exchange fair’. Hier konden de Nieuw-Zeelandse studenten die in een uitwisseling geïnteresseerd zijn rondkijken naar de verschillende opties en vragen stellen aan de uitwisselingsstudenten van de universiteiten. Eigenlijk was het een beetje vergelijkbaar met een vakantiebeurs, maar dan voor studenten. Zoals gezegd had ik mij aangemeld om ’s middags voor mijn uni te helpen. Elke universiteit was gevraagd om wat informatie op te sturen die de studenten dan uit konden delen. Maastricht had uiteraard weer het meeste opgestuurd, waardoor ik de enige met een eigen tafel was. Het eerste deel van de middag heb ik verder doorgebracht met het beantwoorden van wat vragen. Erg druk was het niet, voornamelijk omdat een uitwisseling in tegenstelling tot Maastricht geen verplichting is. Toch waren er een aantal studenten die erg geïnteresseerd waren in Maastricht en één die aankomend semester in Maastricht zal studeren. Verder kregen we nog pizza en heb ik wat met de andere uitwisselingsstudenten gepraat.

Verder is er doordeweeks niets interessants gebeurd. Vrijdag ben ik nog even naar de Hamilton Gardens gelopen. Het begint hier ondertussen steeds warmer te worden en dus is het erg lekker om even in de zon te ontspannen. Uiteindelijk heb ik ruim twee uur in de zon gelegen en wat gelezen voordat het te koud werd en het weer tijd was om terug te gaan. Vrijdagavond hadden we wel plannen en wilden we met een kleine groep naar een evenement in het centrum van Hamilton gaan. Doordat we eerst een film aan het kijken waren en het even duurde voordat we vertrokken, was het evenement al afgelopen voordat we aankwamen. Uiteindelijk zijn we in een soort restaurant / bar beland, waar we een tijdje gezellig hebben zitten praten voordat we weer terug naar de universiteit zijn vertrokken. Zaterdagavond hebben we de avondmarkt in Hamilton bezocht, die elke week in een parkeergarage in het centrum wordt gehouden. De avondmarkt bestaat vooral uit verschillende tentjes waar je wat te eten kan krijgen. Dit was voornamelijk Aziatisch eten, hoewel er ook wat Nieuw-Zeelandse tentjes waren. Verder zijn er nog allerlei tweedehands spullen te koop en is er een kapper. Deze keer waren we met een grote groep studenten uit Student Village. Omdat ik al gegeten had heb ik er verder niet al te veel gekocht. Wel heb ik een soort saté geproefd uit Maleisië. Een paar studenten die ook mee waren komen namelijk uit Maleisië en raden mij aan het te proeven. Het kostte bijna niets en smaakte heel erg goed.

Zondag was er een uitje naar wat hot pools georganiseerd vanuit Student Village. Eerder in het semester was er al een vergelijkbare trip georganiseerd, hoewel we ditmaal een andere bestemming hadden. Met een groep van 12 studenten zijn we richting de Miranda Hot Pools gereden. De hot pools bestonden uit een groot zwembad en een sauna bad. Het water in het gewone zwembad was rond de 30 ºC, het water in de sauna waarschijnlijk tussen de 40 en 50 ºC. Om gezondheidsredenen werd je dan ook aangeraden niet langer dan 20 minuten in de sauna door te brengen. Erg veel was er niet te doen, het was voornamelijk bedoeld om wat te ontspannen. Na al het studeren van de week er voor kwam mij dit erg goed uit.

Maandag had ik dus een presentatie. Dit betekende helaas dat ik voor het eerst sinds een lange tijd naar mijn les ben gegaan. Gelukkig betekent dit ook dat ik de laatste weken dus niet De presentatie ging prima en de rest van de middag heb ik zitten studeren. De rest van de week was eigenlijk niet veel anders. Donderdag en vrijdag moest ik namelijk twee verslagen inleveren. Ondanks dat ik ze al in het weekend bijna af had ben ik toch de rest van de week bezig geweest met het nakijken en afmaken van de verslagen. Woensdag heb ik het wel wat rustiger aan gedaan. Die dag voelde het namelijk voor het eerst echt warm en zonnig aan. ’s Middags heb ik met wat vrienden op de campus geluncht, wat in het gras gelegen en wat gelezen.

Voor het weekend hadden we deze keer opnieuw geen reisplannen. Dit kwam doordat we het allemaal vrij druk hebben en het weer ook niet altijd mee zit in de weekenden. Het enige plan was om zaterdagochtend een kleine wandeling te gaan maken. Vrijdagavond heb ik nog bij vrienden wat gegeten en gedronken. Daarna zijn we nog even naar een bar gegaan en hebben we nog een film gekeken nadat we terugkwamen. De volgende ochtend zouden we dus gaan wandelen en moest ik dus vroeg opstaan. Na het ontbijt zijn Enrique, ik en twee anderen direct vertrokken richting Mt. Kakepuku. Dit is een vulkaan van ongeveer 500 meter hoog ongeveer 30 minuten ten zuiden van Hamilton. Vroeger diende de berg als een pa (een soort kasteel / schuilplaats in geval van nood) voor een Maori stam. Volgens de verhalen is het nooit iemand gelukt om de pa te veroveren. Tegenwoordig is de plaats cultureel erfgoed. Het laatste deel van de klim loop je dan ook op een houten pad ongeveer 20 cm boven de grond. Verder word je gevraagd om vooral niet van het pad te gaan uit respect voor de omgeving. Erg lang was de wandeling niet. Het beklimmen van de berg kostte ons ongeveer één uur en twintig minuten. Boven op de berg had je een uitzicht van 360 graden. Behalve de standaard weilanden waren er ook nog enkele andere heuvels te zien. Verder kon je iets verderop ook Mt. Pirongia zien, die ik al eerder (gedeeltelijk) beklommen heb. Ondanks de slechte weersvoorspellingen en vrij flinke regen toen we vanuit Hamilton vertrokken, viel de wandeling behoorlijk mee. Tijdens de beklimming hebben we nog ongeveer 20 minuten regen gehad en verder was het bewolkt met af en toe zon. Uiteindelijk duurde de afdaling ongeveer 35 minuten en waren we voor de lunch weer terug in Hamilton.

’s Middags waren Enrique en ik uitgenodigd voor een barbecue bij de cottages. Omdat het weer niet al te best was is hier niet veel terecht van gekomen. Enrique en ik besloten dan ook maar om gewoon in onze dining hall te eten om vervolgens weer terug te gaan. De rest van de avond hebben we doorgebracht met wat spelletjes, eten en drinken. Uiteindelijk was het toch al weer vrij laat voordat we weer terug in Student Village waren.

Zondag heb ik het rustig aan gedaan en voornamelijk gestudeerd. Ondertussen is het maandag en is mijn op één na laatste lesweek alweer begonnen. Het blijft mij verbazen hoe snel de tijd gaat: voor mijn gevoel is het nog steeds eind augustus. Aan de andere kant moet het grootste avontuur natuurlijk nog beginnen nadat mijn semester afgelopen is. Langzamerhand beginnen we dan ook met het maken van de eerste plannen voor onze reis naar the South Island. Tegelijkertijd zijn er ook nog twee weekenden waarin ik kan reizen voordat ik moet beginnen met leren voor mijn tentamens. Voor aanstaand weekend is er een dagtrip georganiseerd vanuit de universiteit. Deze is alleen voor uitwisselingsstudenten en samen met een paar anderen hebben we ons hiervoor aangemeld. Voor het tweede weekend staat nog niets vast, hopelijk kunnen we binnenkort wat plannen maken.

Ten slotte nog een kleine opmerking over de foto’s bij de verslagen. Ik zit nu bijna aan mijn limiet van 150 foto’s die tegelijkertijd op de website mogen staan. Dit betekent dus dat ik vanaf het volgende verslag foto’s van de overige verslagen zal weghalen. Mocht iemand nog foto’s van een bepaald verslag of een bepaalde bestemming willen hebben en ze staan er niet meer op, dan moet je maar even een berichtje sturen.

  • 06 Oktober 2014 - 12:03

    Opa En Oma.:

    Hoi Kenneth.
    Dit waren dus rustige 2 weken moet ook kunnen.
    Geniet van alles en studeer ze.
    Liefs Opa en Oma.

  • 06 Oktober 2014 - 18:43

    Annie:

    Hou Kenneth,weer een interessant verslag. Willen ze in Maastricht graag buitenlandse studenten omdat ze veel info hadden gestuurd . Moet jij in Maastricht ook nog een rapport afleveren of gaat het volgende jaar gewoon door. Tellen je tentamens dan ook mee? Is south. Islands je laatste doel nu. Ja wat is de tijd toch vlug gegaan hè? De Maleisische sate zal wel lekker zijn geweest omdat het echt Maleisisch was klaargemaakt en dat is altijd lekkerder dan Nederlandse namaak . Kenneth wordt het daar nu zomer? Plak er dan nog maar een tijdje aan vast dan heb je twee keer zomer! Heel veel groetjes en sukses met alles t.annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hamilton

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 10556

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 18 December 2014

Uitwisseling NZ

Landen bezocht: